sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Barcelona 22.-26.8.2009




No, ei mulla oo nyt parempaa tekemistä, kuin kertoa meidä pienestä Espanjan matkasta elokuussa. Oli muuten paras reissu, millä olen koskaa ollut! Meitä oli siis siellä minä, Janne, Joonas ja Kati. Paras porukka mitä voi toivoa! Kati on siis mun kämppis, Janne Katin poikaystävä, ja Joonas mun paras kaveri.

22.8.2009 - Matka ja tutustuminen 


Me lähdettiin aamulla 6 aikaan ajamaan kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Lento lähtis klo 11:30. Janne ja Kati vuorotteli ajajan paikalla, koska mä ja Joonas oltiin molemmat alaikäsiä. Meillä oli siis ihan hauskaa siellä takapenkillä Joonaksen kanssa. Huomattiin, että Jannee ja Katia selvästi ärsytti, että ne joutu ajaan, eikä voinu leikkiä meidän kanssa siel takana. 





Joo, otin mä myös muutaman kuvan itestäni, mut en viitti niitä ihan kaikkia laittaa tänne, joten laitan vaan ton yhden, joka ei edes oo pahimmasta päästä niitä kuvia.





No niin, hauskan ja väsyneen  automatkan jälkeen, päästiin vihdoin lentokentälle ja lähtöselvityksiin. Mä niin vihaan niitä. Varsinkin sitä metallinpaljastinhommaa, kun mä aina unohdan jotain taskuihin tai sitten kengät tai vyö piippaa. Mut kuitenkin aina joku mussa piippaa siinä! Ärsyttävää. Selvisin siitä kuitenki kunnialla tällä kertaa, piippas vaan yhen kerran! Olin aika yllättyny. Ja se piippaus oli yllätyksellisesti mun kengistä. Sen jälkeen oli sit sitä odottelua, että päästäis koneeseen. Meinattiin kaikki kuolla tylsyyteen. Paitsi Kati ja Janne, tylsimykset, jotka nukku koko odotusajan. Me Joonaksen kanssa sit kierreltiin kauppoja ja tollasta. Eihän sieltä ny mitää tietenkään viittinyt ostaa, kallista ku mikä! Mut oli se kiva kierrellä siellä. Käytiin myös kahvilla jossain kahvilassa, mut kaduttiin sitä päätöstä heti ku tajuttiin paljoko yks kahvi oikee maksaa! En nyt muista kuinka paljo se oli, mutta kuitenki paljon enemmän ku mitä mun budjetti sallis. 


En mä toisaalta tiedä, oliko koneeseen pääseiminen millään tavalla mikään helpotus, en nimittäin ihan kauheesti tykkää olla lentokoneessa. Ehkä oon kattonu liian monta leffaa ja dokumenttia noista lentokonetapaturmista. Musta on kuitenki kiva kattella ainaki sen nousun aikana, kuinka kaikki muuttuu niin pieneks ja näyttää ihan pienoismallilta. Se on kivaa. Lentokoneen ruuista mä en tykkää. En itseasias tunne ketään, joka tykkäis. No, onneks se lentomatka ei ollu pitkä ja päästiin lopulta Barcelonan lentokentälle. Sieltä tosin oli vielä matkaa meidän hotellille, joka sijaitsi kaupunginosassa nimeltä Badalona. Päätettiin siis ottaa taksi ja suunnata kohti meidän hotellia, jonka nimeä en enää muista. Ensin mentiin vahingossa väärälle hotellille. Me tajuttiin se siitä, että se hotelli näytti liian hienolta ollakseen kolmen tähden hotelli, johon me oltiin matkalla. Jatkettiin siis matkaa. Vihdoin löydettiin oikeeseen paikkaan ja se oli ihana! Pieni hotelli ja ei tarvinnut ku kävellä kadun yli niin oli jo rannalla. Täydellistä! Ja se hotelli oli sisältäkin tosi söpö. Mulla ei nyt kyllä oo siitä oikeen kuvia, mutta voisin joskus yrittää saada niitä koneelle. Ensimmäisenä päivänä me ei oikeen tehty mitään. Löhöiltiin vain rannalla ja illalla mentiin syömään johkin ihan läheiseen baariin, kun ei kellään ollu sen suurempi nälkä


23.8.2009 - Shoppailupäivä


Päätettiin, et lähdetään shoppailemaan Barcelonan keskustaan. Mentiin jollain lähijunan tapaisella, joka oli ihanan viileä siihen kuumuuteen verrattuna, mitä muualla oli. Siellä keskustassakin oli aika kuuma, jotain 28 astetta, mut kyl me pärjättiin. Ja siinähän sit ruskettukin samalla. Tosin aika usein joutu pysähtyyn johkin kahvilaan juomaan jotain kylmää, ettei vaan tuu mitään nestevajausta. No, olihan siellä tietysti paljon kauppoja, osa myös ihan tuttuja Suomesta, kuten H&M ja Mango. En mä noista kummastakaan kaupasta tietty mitään ostanu, sen saman vaatteen sais varmaan Suomestakin. Siellä oli tosi hyvän sen niminen kauppa, kuin Bershka. Sieltä löytyi vähän samantapaisia vaatteita kuin GinaTricotista, mutta ei kuitenkaan ihan samanlaisia. Ostin sieltä muutaman paidan. Apua, en edes muista enään mitä kaikkee oon ostanut Barcelonasta, kun siitä on niin pitkä aika! Kamalaa. Olis pitänyt alkaa kirjottaan tätä blogia jo paljon aikasemmin. 


Rankan shoppailun jälkeen lähdettiin takasin kohti meidän majapaikkaa, ja ei ehditty kun viedä ostokset huoneeseen ja vaihtaa vaatteet, kun huomattiin että meillähän oli nälkä. Eli seuraavaks lähdettiin sit metsästämään ruokapaikkaa. Löydettiin aika nopeesti ihan kivalta näyttävä ruokapaikka. Tilasin jotain, jonka nimeä en muista, mut ilmeisesti se kuulosti mun mielestä hyvältä. No, tältä se sitten näytti, mitä ikinä olikaan:





Jonkun näköstä vege ruokaa se oli, ja jotain tomaattikastiketta mä ainaki tunnistin tosta, muusta mulla ei oikeen oo vieläkään mitään hajua. No, mä maistelin ton näköstä ruokaa vähä epäluulosena, mut oikeestaan se olikin ihan hyvää! Onneks, koska ei olis ollu maksaa täyttä hintaa ja syödä pahaa ruokaa. Et onneks ei ollu sit mitään ongelmia ton ruokapuolen kanssa. Mut aattelin sillo myös, että ehkä mä jätän ton uusien ruokalajien kokeilemisen, ettei joskus sit tuu mitään pahoja yllätyksiä. 
Syömisen jälkeen kaikki olikin sit niin rättipoikki, että päätettiin mennä vaan nukkumaan.


24.8.2009 - Rantsupäivä


Tuo päivä haluttiin pelkästään makoilla, ei sitä nyt muutakaan jaksanut. Mentiin vaan rannalle löhöilemään ja sit Joonaksen kanssa leikittiinki jotain..





Varmaan huomaattekin, etten oo oikeestaan yhtään ruskee Joonakseen verrattuna. Se johtuu siitä, että mä paloin. Ja toisaalta siitä, että mulla oli meikkiä ja hattu päässä, niin ei naama oikeestaan siinä ehtiny ruskettua. 


Niin ja sit Joonas leikki ihan yksinkin, mä vaan otin siitä kuvia...





Ainiin, Joona kävi parturissa Barcelonassa! Mä en ois ehkä ite uskaltanut, mutta ihan hyvin se näytti Joonaksella onnistuvan. 


Kuitenkin, rannalla löhöilyn jälkeen mentiin hotellille, vaihdettiin vaatteet ja lähdettiin johkin baarityyppiseen paikkaan, jossa oli uima-allas. Tässä musta pari kuvaa uimassa:








Heheh, tykkään noista mun bikineistä ihan älyttömästi! Ja kuten ehkä tosta kuvasta huomaa, olin ihan Ed Hardynä siellä! Lippis ja uikkarit, molemmat on Ed Hardyn.


No, vietettiin tuolla sitten loppuilta, ja mulle myytiin drinkkejä! Eikä edes kysytty papereita, ihan kiva, ihan kiva. Tosin oli vähän ärsyttävää, kun kokoajan joku espanjalainen jätkä oli iskemässä. Todettiin Katin kanssa, että ehkä ne vaan tykkää blondeista. Siltä ainakin vaikutti! Monet siellä vihelteli perään, ja varsinkin kun tuolla baarissa otettiin vähän alkoholia niin siinähän oli mulla miestä...


25.8.2009 - Viimeinen kokonainen päivä


Päätettiin lähtee vikana kunnon päivänä uudestaan Barcelonan keskustaan shoppailemaan. En vieläkään kunnolla muista, mitä kaikkea oon ostanut, mut ainakin shortsit, kengät ja laukkuja.  Oon tosi pahoillani, että niistä ei nyt oo yhtään kuvia... en sillon tietenkään tajunnu ottaa mistään vaatteista tai kengistä tai laukuista kuvia blogia varten, ja nyt tällä hetkellä en jaksa nousta kaivamaan niitä jostain tuolta vaatekaapin syövereistä. Mutta mä lupailen joskus laittaa kuvia. 


No, shoppailun jälkeen oli taas aika mennä syömään jotain. Mentiin kiinalaiseen ravintolaan, ja tilasin jonkun tofu-annoksen. Se näytti sitten tältä:





Ja oli muuten tosi hyvää! Mä rakastan tofua. Naminami. Hah, Joonas tilas miekkavalasta, ja sai sellasen ihan järkyttävän ison möhkäleen kalaa! En tajua vieläkään ,miten Joonas jakso syödä sen. Itse se sano, että "Kyllä sen iha helposti jakso syödä, ku ei se täyttäny melki yhtää". Joopajoo...


No, illal oltiin vaan siel rannalla ja puheltiin joidenkin espanjalaisten poikien kanssa. Mä ja Kati siis, Joonas ja Janne ei jaksanu kuunnella meitä, vaan lähti johkin baariin.





Anteeks huono laatu tossa kuvassa.. ja mun hymy on kyllä jotenkin outo, mutta eipä sille voi mittään. 




Näytän vähä tylsistyneeltä tossa, mut sitä en todellakaan ollu! Olin vaan vähän "haikeena" kun joutu palaamaan Suomeen ja kouluun jne. Tää kuva on muuten vähän myöhemmin otettu kun toi ylempi. Huomaa varmaan vaatteistakin. Siellä oli muuten yöllä tai myöhään illalla jo tosi viilee. Päivällä oli kuuma, mut illalla viileni kyllä ihmeen nopeesti!


26.8.2009 - Viimeiset hetket Barcelonassa


No tona vikana päivänä ei oikeestaan tehty yhtään mitään enää. Katin kanssa otettiin yks kuva meidän hotellihuoneessa:



Voi, tulee nyt niin ikävä tota reissua! Oli kyllä hauskinta ikinä. No, ehkä me taas joskus päästään reissaamaan yhdessä, ainaki toivon niin! No, 8 aikaan aamulla lähdettiin hotellista taksilla takasin kohti lentokenttää ja Suomea. Siellä taas sama rumba, kun mitä Suomessa oli ollut. 


Lentokoneessa oli taas kiva katsella pienoismallia Barcelonasta, mutta huono puoli oli taas paha ruoka. 


Saavuttiin Suomeen sitten 13:30. Huomatkaa siis, että Suomessa kello on tunnin enemmän kuin Espanjassa. Siitä lähti sitten taas se automatka kohti Tamperetta. Mulla oli yksin hauskaa, kun Joonas tyhmä meni ja nukahti...



Kun vihdoin päästiin kotiin, mua ja Katia väsytti ihan hirveesti! Ei jaksanut koko päivänä enää tehdä yhtään mitään, vaan nukuttiin sitten koko loppupäivä ja herättiin seuraavaavana päivänä iloisesti kouluun. Mä ihan punasena ja palaneena tosin...


Noora

2 kommenttia:

  1. Aika kkuuma toi joonas ;) ja sä kyllä myös ja ihan uskomattoman kaunis:) ! eksyin ekaa kertaa sun blogiin ja tuun kyllä varmasti uudestaankin!

    VastaaPoista
  2. Anonyymi: Joonas on ;-) ja sinkku! ;-) Hah :) No, kiitosta vain. Jes, palaa takaisin :) kyllä täältä viel jotain mielenkiintosta ehkä tulee löytymää :D Tai ainakin toivon..

    VastaaPoista